سایر

محاسبه بهره تقویت کننده و پهنای باند ترانزیستوری در اورکد

محاسبه بهره تقویت کننده و پهنای باند ترانزیستوری در اورکد

محاسبه بهره تقویت کننده ترانزیستوری:

در مدار زیر تقویت کننده را بررسی ميکنيم CE . در این مدار نيز از در ورودی استفاده ميکنيم VSIN . ورودی را به نام VIN نامگذاری کنيد.تنظيمات مانند حالت قبل می باشد. در شکل زیر مدار را مشاهده می کنيد .

986

برای گذاری مانند شکل بالا می توانيد روی LABLE ( 987) کليک کنيد و مورد نظر خود را انتخاب کنيد LABLE . بعد از اتمام مدار برای SIMULAT تحليل ترانزینت را انتخاب و مانند شکل ١٢-١ کامل کنيد .

988

 

بعد از RUN کردن مدار شکل ١٢-٢ را مشاهده می کنيد . برای دیدن به طور همزمان به طریق زیر عمل کنيد VIN : از لبه PLOT گزینه ADD PLOT TO WINDOW را انتخاب کنيد بعد روی ( 989) کليک کرده و را انتخاب کنيد VIN . با این کار ولتاژ ورودی به طور جداگانه در پنجره ای دیگر نشان داده ميشود .

990

 

محاسبه پهنای باند تقویت کننده ترانزیستوری :

مدار زیر را رسم کنيد، در این مدار می خواهيم پهنای باند تقویت کننده CBرا بررسی کنيم  .

991

 

برای این کار از تحليل AC SWEEPاستفاده می کنيم  .

992

 

وارد شده و مقادیر را مانند زیر پر کنيد AC SWEEP . بعد از انجام مراحل بالا مدار را Run کنيد ،شکل موجی به صورت زیر می بينيد که پهنای باند تقویت کننده را نشان ميدهد .

993

مقاله متلب,مطلب,متلب,مقاله برق,مقاله قدرت,مقاله مطلب,مقاله سیمولینک,دانلود متلب,دانلود مقاله متلب,مقالهmatlab ,آموزش متلب,مطلب,متلب,آموزش برق,آموزش قدرت,آموزش مطلب,آموزش سیمولینک,دانلود متلب,دانلود آموزش متلب,آموزشmatlab ,پروژه متلب,مطلب,متلب,پروژه برق,پروژه قدرت,پروژه مطلب,پروژه سیمولینک,دانلود متلب,دانلود پروژه متلب,پروژهmatlab ,

سعید عربعامری
من سعید عربعامری نویسنده کتاب 28 گام موثر در فتح متلب مدرس کشوری متلب و سیمولینک و کارشناس ارشد مهندسی برق قدرتم . بعد از اینکه دیدم سایتهای متعدد یک مجموعه کامل آموزش متلب و سیمولینک ندارند به فکر راه اندازی این مجموعه شدم
http://sim-power.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *