دنباله هاي تصويري
براي پخش دنباله هاي تصويري ميتوان از Movie Player استفاده كرد.
مثال:
1- بارگذاري دنباله ي تصويري به فضاي كاري متلب
>>load mristack
در فضاي كاري متغيري به نام mristack ظاهر ميشود كه آرايه اي شامل 21 فريمِ 256 در 256 و از نوع uint8 است.
mristack 256x256x21 1276256 uint8
به كمك دستور implay نام دنباله را به عنوان آرگومان ورودي مي دهيم:
2-پخش دنباله تصويري در Movie Player
implay(mristack)
حال با ابزارهاي پخش موجود در پنجره ظاهر شده مي توانيد فريم به فريم يا به صورت انيميشن، دنباله را ببينيد.
همچنين به اطلاعاتي كه در اطراف پنجره مهيا شده است توجه كنيد.
جدول زير حالتهاي مختلف كاري و نحوه انجام هر حالت را نشان مي دهد.
براي كسب اطلاعات در مورد فريمها روي آيكن اطلاعات كليك كنيد.
براي تغيير نرخ نمايش فريم (تعداد فريمها در ثانيه 25 ) از منوي Playback گزينه ي Frame Rate را انتخاب كنيد يا اينكه كليد T را فشار دهيد:
براي اعمال يك ماتريس رنگ به تصاوير سطح خاكستري از منوي Tools گزينه ي Colormap را انتخاب كنيد يا اينكه دكمه ي C را فشار دهيد.
هرگاه بخواهيد تصاوير موجود در يك آرايه چند بعدي را يكجا كنار هم داخل يك پنجره ببينيد از دستور montage استفاده كنيد.
onion = imread(‘onion.png’);
onionArray = repmat(onion, [ 1 1 1 4 ]);
montage(onionArray);
دستور (repmat(A,m,n,p,q از روي ماتريس A يك ماتريس بزرگتر مي سازد كه در جهت بعد اول A را m بار كپي مي كند، و p را ، بار كپي مي كند، ، ، در جهت بعد دوم A را n بار كپي ميكند، در جهت بعد سوم A را p بار کپی می کند، بالاخره در جهت بعد چهارم A را q بار کپی می کند.تعداد پارامترهاي n و m و… دلخواه است. دستور repmat در مثال فوق، يك آرايه ي چهار بعدي مي سازد (يعني يك آرايه چند بعدي) تا به عنوان دنباله اي از تصاوير محسوب شود.
نویسنده: دکتر هادی گرایلو
مقاله متلب,مطلب,متلب,مقاله برق,مقاله قدرت,مقاله مطلب,مقاله سیمولینک,دانلود متلب,دانلود مقاله متلب,مقالهmatlab ,آموزش متلب,مطلب,متلب,آموزش برق,آموزش قدرت,آموزش مطلب,آموزش سیمولینک,دانلود متلب,دانلود آموزش متلب,آموزشmatlab ,پروژه متلب,مطلب,متلب,پروژه برق,پروژه قدرت,پروژه مطلب,پروژه سیمولینک,دانلود متلب,دانلود پروژه متلب,پروژهmatlab ,