آموزش متلب

فضای سه بعدی متلب(رسم دایره )

رسم تعدادی دایره در فضای سه بعدی، با رنگ ها و اندازه های مختلف، با دستور scatter3 در متلب

با استفاده از دستور scatter3 در متلب، می توانیم تعدادی دایره را با رنگ ها و اندازه های مختلف، در فضای سه بعدی، رسم کنیم. دستور scatter3 به صورت کلی زیر به کار می رود :

scatter3(X,Y,Z,S,C)

که در آن، بردار X حاوی مختصات x تمامی دایره ها، بردار Y حاوی مختصات y تمامی دایره ها، بردار Z حاوی مختصات z تمامی دایره ها، بردار S حاوی مقادیر متناظر برای تعیین اندازه دایره ها و بردار C حاوی مقادیر متناظر برای رنگ دایره ها می باشد.

به مثال زیر توجه کنید :

مثال

مثال خود نرم افزار متلب :

clear all
close all
clc
 
[x,y,z] = sphere(16);
X = [x(:)*.5 x(:)*.75 x(:)];
Y = [y(:)*.5 y(:)*.75 y(:)];
Z = [z(:)*.5 z(:)*.75 z(:)];
S = repmat([1 .75 .5]*10,numel(x),1);
C = repmat([1 2 3],numel(x),1);
scatter3(X(:),Y(:),Z(:),S(:),C(:),’filled’)
view(40,35)
 
xlabel(‘x’)
ylabel(‘y’)
zlabel(‘z’)

نتیجه :

رسم تعدادی دایره در فضای سه بعدی، با رنگ ها و اندازه های مختلف، با دستور scatter3 در متلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *