آموزش متلب

ویرایش دستور در متلب

ویرایش دستور در متلب

اگر شما در متلب یک دستوری را اشتباه وارد کردید، لازم نیست که کل خط را دوباره تایپ کنید. با کلید ها و جهت ها دستورات را باز خوانی کنید :

باز خوانی خط قبلی Ctrl+p
باز خوانی خط بعدی Ctrl+n
حرکت به عقب به اندازه یک کاراکتر Ctrl+b
حرکت به جلو به اندازه یک کاراکتر Ctrl+f
حرکت به عقب به اندازه یک کلمه Ctrl+r Ctrl+←
حرکت به جلو به اندازه یک کلمه Ctrl+l Ctrl+→
حرکت به ابتدای خط Ctrl+a Home
حرکت به انتهای خط Ctrl+e End
پاک کردن خط فرمان Ctrl+u Esc
حذف کاراکتر جلوی مکان نما Ctrl+d Del
حذف کاراکتر قبل مکان نما Ctrl+h Backspace
حذف تمام کاراکتر های جلوی مکان نما تا آخر Ctrl+k

 

اگر ویرایش در وسط خط تمام شد، لازم نیست که حتماً مکان نما را در انتهای خط قرار داده و کلید اجرا (Enter) را بزنید، شما می توانید کلید اجرا را حتی وقتی مکان نما  در وسط خط است بزنید.

 

بازخوانی سریع فرمان:

استفاده از کلید ↑ دستورات قبلی را باز خوانی می کند. اگر شما یک یا چند کاراکتر اول هر فرمانی را تایپ کنید و کلید ↑ را فشار دهید، آخرین آخرین فرمانی که با همان کاراکتر شروع می شود باز خوانی می شود. با این روش شما می توانید سریعتر فرمان مورد نظر را باز خوانی کنید.

مقاله متلب,مطلب,متلب,مقاله برق,مقاله قدرت,مقاله مطلب,مقاله سیمولینک,دانلود متلب,دانلود مقاله متلب,مقالهmatlab ,آموزش متلب,مطلب,متلب,آموزش برق,آموزش قدرت,آموزش مطلب,آموزش سیمولینک,دانلود متلب,دانلود آموزش متلب,آموزشmatlab ,پروژه متلب,مطلب,متلب,پروژه برق,پروژه قدرت,پروژه مطلب,پروژه سیمولینک,دانلود متلب,دانلود پروژه متلب,پروژهmatlab ,

سعید عربعامری
من سعید عربعامری نویسنده کتاب 28 گام موثر در فتح متلب مدرس کشوری متلب و سیمولینک و کارشناس ارشد مهندسی برق قدرتم . بعد از اینکه دیدم سایتهای متعدد یک مجموعه کامل آموزش متلب و سیمولینک ندارند به فکر راه اندازی این مجموعه شدم
http://sim-power.ir

2 پاسخ به “ویرایش دستور در متلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *