رسم کره در متلب
براي رسم كره از تابع sphere استفاده مي كنيم . به صورت پيش فرض تابع sphere يك كره متشكل از 20 بند توليد مي كند . اما شما مي توانيد خودتان تعداد بند دلخواهتان را به تابع داده و شكل را به كره ي كامل نزديكتر كنيد و يا آنـرا به يك چند وجهي مشخص تبديل نمايي . همچنين شما مي توانيد دستور را با يك آرايه ي سه درايه اي از متغيرهـاي مـورد نظر خود مساوي قرار داده و سپس با استفاده از اين متغيرها، كره را با هر كدام از دستوراتي كه از سري دستورات رسم رويـه مي شناسيد رسم كنيد و يا حتي از اين متغيرها براي رسم شكلهاي متفاوت بهره بگيريد. دستور sphere به تنهايي براي رسم يك كره از نوع رويه هاي surf طراحي شده است .به مثالهاي زير توجه كنيد :
>> sphere
>> sphere(10)
>> colormap spring
>> sphere(50)
>> colormap hot
>> [x,y,z]=sphere(25);
>> meshc(x,y,z)
>> axis square
>> colormap cool
>> [x,y,z]=sphere(10);
>> h=mesh(x,y,1./z);
>> colormap copper
>> rotate(h,[1,1,0],15)
در مثال فوق نمودار را حول محور، 15 درجه دوران داده ایم.
نویسنده: پورمقدس
مقاله متلب,مطلب,متلب,مقاله برق,مقاله قدرت,مقاله مطلب,مقاله سیمولینک,دانلود متلب,دانلود مقاله متلب,مقالهmatlab ,آموزش متلب,مطلب,متلب,آموزش برق,آموزش قدرت,آموزش مطلب,آموزش سیمولینک,دانلود متلب,دانلود آموزش متلب,آموزشmatlab ,پروژه متلب,مطلب,متلب,پروژه برق,پروژه قدرت,پروژه مطلب,پروژه سیمولینک,دانلود متلب,دانلود پروژه متلب,پروژهmatlab ,