پردازش تصویر

تبديل بين انواع مختلف تصويري

تبديل بين انواع مختلف تصويري

براي تبديل نوع سطح خاكستري به نوع رنگي كافي است كه تصوير را سه بار كپي كرده و در يكي از سه بعد تصوير رنگي مربوطه قرار دهيم. اگر I يك تصوير سطح خاكستري باشد و بخواهيم از روي آن تصوير رنگي RGB  بسازيم به طريق زير ميتوانيم عمل كنيم:

RGB = cat(3,I,I,I);

توابع مربوط به تبديل انواع:

611

تبديل بين انواع كلاسهاي مختلف تصويري

براي تبديل نوع هاي 8uint و 16 uint به نوع double از دستور double استفاده كنيد اما توجه داشته باشيد كه گاهي اوقات لازم است در ادامه اعداد را نرماليزه و يا باياس هم كنيد. براي اينكه مطمئن شويد كه كار نرماليزه كردن و يا باياس كردن به درستي انجام ميشود ميتوانيد از توابع زير براي تبديلات مختلف خود استفاده كنيد:

im2uint16, im2int16, im2uint8, im2single, im2double

براي مثال اگر تصويري از نوع double داريد (و بنابراين مقادير عددي آن بين صفر تا 1 مي باشد)، به كمك دستور زير آن را به نوع 8 uint تبديل كنيد (بنابراين در تصوير خروجي، مقادير بين صفر تا 255 مي باشند):

RGB2 = im2uint8(RGB1);

توجه كنيد كه در انجام برخي تبديلات مقداري از طالاعات را ممكن است از دست دهيد. براي مثال، اگر تصويري از نوع 16 uint را بخواهيد به نوع 8 uint تبديل كنيد، تعداد سطوح از 65536 به 256 كاهش  مي يابد و بنابراين بديهي است كه مقداري از اطلاعات را از دست مي دهيد. نكته ديگر در مورد تبديل تصاوير انديس گذاري شده است. توجه كنيد كه هميشه و در هر حالتي نميوانيد يك تصوير انديس گذاري شده را به نوع ديگري مانند uint 8 تبديل كنيد. براي مثال اگر تصوير انديس گذاري شده داراي 300 رنگ در ماتريس رنگ خود باشد، از آنجا كه نوع 8 uint فقط قادر به نمايش 256 سطح مختلف است، بايد ابتدا تعداد رنگهاي ماتريس رنگ را به كمك تابع imapprox كاهش داده و سپس از تبديل مورد نظر استفاده كنيد.

نویسنده: دکتر هادی گرایلو

 

مقاله متلب,مطلب,متلب,مقاله برق,مقاله قدرت,مقاله مطلب,مقاله سیمولینک,دانلود متلب,دانلود مقاله متلب,مقالهmatlab ,آموزش متلب,مطلب,متلب,آموزش برق,آموزش قدرت,آموزش مطلب,آموزش سیمولینک,دانلود متلب,دانلود آموزش متلب,آموزشmatlab ,پروژه متلب,مطلب,متلب,پروژه برق,پروژه قدرت,پروژه مطلب,پروژه سیمولینک,دانلود متلب,دانلود پروژه متلب,پروژهmatlab ,

سعید عربعامری
من سعید عربعامری نویسنده کتاب 28 گام موثر در فتح متلب مدرس کشوری متلب و سیمولینک و کارشناس ارشد مهندسی برق قدرتم . بعد از اینکه دیدم سایتهای متعدد یک مجموعه کامل آموزش متلب و سیمولینک ندارند به فکر راه اندازی این مجموعه شدم
http://sim-power.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *