شبکه عصبی در متلب

فرايند يادگيري

فرايند يادگيري

”از علل مشابه انتظار عواقب مشابه را داريم“

• سيستمهاي يادگير صرفا با مشاهده عملكردشان رفتار خود را جهت رسيدن به هدفي خاص بهبود مي بخشند.
• اگر مقاصد و اهداف به طور كامل تعريف شده باشد، ديگر احتياجي به فرايند يادگيري نيست.
– يادگيري به علت عدم قطعيت در شرايط محيطي لازم مي گردد.
• رفتار سيستمهاي يادگير توسط الگوريتمهاي بازگشتي بيان مي شود.
• با اين الگوريتمها شاخص اجرايي مشخص شده اي بهينه مي گردد.
• در حالت كلي دو نوع يادگيري داريم: با ناظر – بدون ناظر

يادگيري با ناظر
• در اين حالت در هر تكرار الگوريتم يادگيري جواب مطلوب سيستم يادگيرنده از قبل آماده است.
– به عبارت ديگر الگوريتم به جواب مطلوب دسترسي دارد.
• مثلا اگر هدف يادگيري تابع 2^y=x باشد، پاسخ مطلوب به ورودي 0.5 برابر 0.25 مي باشد.
• به طور كل جوابي را كه سيستم يادگير با وضعيت فعلي پارامترهايش مي دهد، جواب واقعي در نظر مي گيريم.
بنابراين الگوريتم هم به جواب مطلوب و هم به جواب واقعي دسترسي دارد. يعني خطاي يادگيري كه تفاوت اين دو مقدار مي باشد، در دسترس است.

يادگيري بدون ناظر

• در اين حالت جواب مطلوب براي سيستم يادگيرنده موجود نيست.
• يعني : عدم دسترسي به خطاي يادگيري

– يعني مي آموزند كه الگوهاي ورودي را به تعداد متناهي از گروهها تقسيم كنند.
• دقت شود كه در اين حالت فرد معلم يا طراح است كه مقصد نهايي را معلوم مي كند.
يادگيري بدون معلم مفهوم غلطي است.

 

مقاله متلب,مطلب,متلب,مقاله برق,مقاله قدرت,مقاله مطلب,مقاله سیمولینک,دانلود متلب,دانلود مقاله متلب,مقالهmatlab ,آموزش متلب,مطلب,متلب,آموزش برق,آموزش قدرت,آموزش مطلب,آموزش سیمولینک,دانلود متلب,دانلود آموزش متلب,آموزشmatlab ,پروژه متلب,مطلب,متلب,پروژه برق,پروژه قدرت,پروژه مطلب,پروژه سیمولینک,دانلود متلب,دانلود پروژه متلب,پروژهmatlab ,

سعید عربعامری
من سعید عربعامری نویسنده کتاب 28 گام موثر در فتح متلب مدرس کشوری متلب و سیمولینک و کارشناس ارشد مهندسی برق قدرتم . بعد از اینکه دیدم سایتهای متعدد یک مجموعه کامل آموزش متلب و سیمولینک ندارند به فکر راه اندازی این مجموعه شدم
http://sim-power.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *