آموزش متلب

رسم چند شکل در یک پنجره در متلب

رسم چند شکل در یک پنجره در متلب

برای ترسیم چند نمودار در یک پنجره از فرمان subplot استفاده می شود. فرم دستور به شکل زیر می باشد:

 (m,n,p) Subplot

m : کوچک کردن پنجره به اندازه m برابر در جهت عمودی.

n : کوچک کردن پنجره به اندازه n برابر در جهت افقی.

p : انتخاب pامین نمودار در داخل پنجره ترسیم.

در فرمان subplot نمودار ها از چپ به راست و از ردیف بالا شمرده می شود. و در ردیف های پایین نیز به همین صورت (از چپ به راست) شمرده می شوند. به عنوان مثال فرمان های زیر را وارد کنید:

t = 0:.1:2*pi;

 subplot(2,2,1)

 plot(cos(t),sin(t))

 subplot(2,2,2)

 plot(cos(t),sin(2*t))

 subplot(2,2,3)

 plot(cos(t),sin(3*t))

 subplot(2,2,4)

 plot(cos(t),sin(4*t))

 

اگر بخواهیم یکی از نمودارها را در subplot پاک کنیم، بدون اینکه بقیه نمودار ها پاک شود، از فرمان cla مخفف “clear axes” استفاده می کنیم. به عنوان مثال نمودار شماره 2 را پاک می کنیم:

 subplot(2,2,2)

 cla

برای کوتاه تر کردن فرمان subplot در صورتی که آرایش نمودارها 9‍×9 و یا کمتر باشد می توانیم از یک روش ساده استفاده کنیم. برای مثال (subplot (221 یا subplot 221 همان معادل (subplot (2,2,1 می باشد. شما می توانید در یک پنجره نمودار، نمودارهای فرعی را به مقیاس های مختلف بدون اینکه بر روی هم بیافتد چیدمان دهید:

subplot 221

 plot(1:10)

 subplot 222

 plot(0,’*’)

 subplot 212

 plot([1 0 1 0])

مقاله متلب,مطلب,متلب,مقاله برق,مقاله قدرت,مقاله مطلب,مقاله سیمولینک,دانلود متلب,دانلود مقاله متلب,مقالهmatlab ,آموزش متلب,مطلب,متلب,آموزش برق,آموزش قدرت,آموزش مطلب,آموزش سیمولینک,دانلود متلب,دانلود آموزش متلب,آموزشmatlab ,پروژه متلب,مطلب,متلب,پروژه برق,پروژه قدرت,پروژه مطلب,پروژه سیمولینک,دانلود متلب,دانلود پروژه متلب,پروژهmatlab ,

سعید عربعامری
من سعید عربعامری نویسنده کتاب 28 گام موثر در فتح متلب مدرس کشوری متلب و سیمولینک و کارشناس ارشد مهندسی برق قدرتم . بعد از اینکه دیدم سایتهای متعدد یک مجموعه کامل آموزش متلب و سیمولینک ندارند به فکر راه اندازی این مجموعه شدم
http://sim-power.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *