آموزش متلب ترفند

ترفندهای متلب تغییر فولدر مربوط به

تغییر فولدر مربوط به Current Folder با دستور cd :

در صورتی که در دستورات save و load ، هیچ آدرسی را مشخص نکنیم، save و یا load کردن فایل ها، در فولدر مشخص شده در پنجره Current Folder ، صورت می گیرد و فایل ها در آن محل، ذخیره و یا بازخوانی می شوند. روش ساده برای تغییر این فولدر، کلیک بر روی بالای پنجره و تغییر مسیر به صورت دستی می باشد، اما ممکن است در برنامه ای مجبور شویم که فایل هایی را در فولدرهای مختلف save و یا load کنیم، بنابراین باید این عمل را با دستوراتی در وسط برنامه اجرا کنیم. دستور لازم برای تغییر فولدر مربوط به Current Folder ، دستور cd می باشد. به مثال زیر توجه کنید :

مثال :

فرض کنید بخواهیم آدرس فولدر مربوط به Current Folder را به C:\Project تغییر دهیم، می نویسیم :

 

cd C:\Project

نتیجه :

چنانچه به آدرس بالای پنجره Current Folder نگاه کنید، مشاهده خواهید کرد که آدرس آن به آدرس C:\Project تغییر یافته است.

دقت داشته باشید که چنانچه در مثال فوق، فولدر C:\Project وجود نداشته باشد، آنگاه نرم افزار متلب، یک پیام خطا را نمایش خواهد داد.

 

 

نمایش دستورات در پنجره Command با دستور echo :

فرض کنید که برنامه ای دارید که دارای 100 خط دستور می باشد و کل برنامه را در یک m-file نوشته اید. زمانی که برنامه را اجرا کنید، نتایج بخش های مختلف در پنجره Command نمایش داده می شوند، اما ممکن است که شما گیج شوید و فراموش کنید هر نتیجه مربوط به کدام دستور است. اگر هر دستور، قبل از اجرا، در پنجره Command نمایش داده شود، آنگاه نتیجه آن دستور، بلافاصله پس از آن نمایش داده خواهد شد و بنابراین می توانید هر دستور و نتیجه آن را پشت سر هم ببینید. با دستور echo ، می توان مشخص کرد که نرم افزار متلب، دستورات را در پنجره Command نمایش بدهد یا نه.

دانلود این مقاله:

 

[sdfile url=”http://sim-power.ir/wp-content/uploads/2014/11/ترفندهای-متلب-تغییر-فولدر-مربوط-به.pdf”]

سعید عربعامری
من سعید عربعامری نویسنده کتاب 28 گام موثر در فتح متلب مدرس کشوری متلب و سیمولینک و کارشناس ارشد مهندسی برق قدرتم . بعد از اینکه دیدم سایتهای متعدد یک مجموعه کامل آموزش متلب و سیمولینک ندارند به فکر راه اندازی این مجموعه شدم
http://sim-power.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *